[diskussion] En prekär fråga

Henrik Nordström henrik at henriknordstrom.net
Sat May 21 18:47:54 CEST 2011

lör 2011-05-21 klockan 15:25 +0200 skrev Kristoffer Grundström:

svara inline tack. svårt att följa annars.

> 2. Binären är skyddad om jag förstår mina "kollegor" på #openlgtv rätt
> så NEJ, det har jag inte gjort.

firmware uppgraderingarna är krypterade, men skall inte vara det när det
väl är installerat.

?

> 4. De bryter ju i & med det GPL & LGPL-licenserna. Ganska motsägande kan
> man tycka.

Hur bryter de mot LGPL oc GPL i RELEASE?

Skulle det vara så sp ger inte det dig några rättigheter tyvärr. Bara
att LG inte har någpn giltig licens satt distribuera resultatet.

> 5. Ja, helt enkelt att göra som jag vill i min egen TV utan att behöva
> tänka på vilka begränsningar jag har. Att en låst binär inte kan hindra
> mig från att få det jag vill ha.

Och vad är det du vill ha?

Mvh
Henrik