[diskussion] En prekär fråga

Kristoffer Grundström kristoffer.grundstrom1983 at gmail.com
Sat May 21 19:24:50 CEST 2011

Binären är skyddad om jag förstår mina "kollegor" på #openlgtv rätt så
NEJ, det har jag inte gjort.

Hade inte tänkt distribuera den till någon heller, men nu när du säger det......... ;) Hahahaha

De bryter ju i & med det GPL & LGPL-licenserna. Ganska motsägande kan
man tycka.

Ja, helt enkelt att göra som jag vill i min egen TV utan att behöva
tänka på vilka begränsningar jag har.
Att en låst binär inte kan hindra mig från att få det jag vill ha.

Fortsättning följer..........

Ja, om du ansluter till #openlgtv på leguin.freenode.net så berättar de
gärna mer om hur LG bryter mot licensieringen.

Det jag vill göra är samma som de vill göra det vill säga att skräddarsy
TV:n & dess menyer som jag vill ha den.

Även att förbättra stödet för vissa mediatyper.

Och kanske även att kunna ansluta extern ljud till min TV via en
USB-adapter eftersom att det inte finns någon aux-ingång på TV:n.

Kort & gott......... Göra TV:n bättre än när jag köpte den.

Jag väntar på dig i #openlgtv-sv om du vill snacka mer.

Mvh

/Kristoffer