[diskussion] Tänkte bjuda in till......

Erik Simmesgård erik at simmesgard.se
Sön Mars 16 22:40:44 CET 2014

On 03/16/2014 10:15 PM, Daniel Eriksson wrote:
> Har funderat på att få igång någon form av "meet" eller LUG men vet inte
> riktigt hur jag skall lägga upp det. Tips?

I Uppsala Linux User Group (https://www.ulug.se/) så kör vi varje månad
en träff på ett café. För enkelhetens skull har det varit samma café
väldigt länge. Det brukar vara ett deltagande på mellan tre till tjugo
personer som dyker upp och umgås - så det är en form som verkar fungera
ganska väl. Vi brukar utlysa kommande träffar på vår hemsida,
e-postlista samt på Facebook och Google+.

Tyvärr har jag inte särskilt många tips när det gäller hur man kommer
igång och marknadsför sig för att hitta människor i sin närhet som
skulle vilja vara med eller som skulle kunna tänka sig att vara det. Men
bara att utlysa det någonstans, såsom här - är alltid en god början.

Jag tror nog det definitivt skulle finnas ett intresse i Göteborg för
aktiviteter kring fri och öppen mjukvara - speciellt då det i några år
nu organiserats en konferens som handlar om fri kultur/fri
mjukvara/fritt samhälle som heter FSCONS (https://fscons.org/).