[diskussion] Tänkte bjuda in till......

Anders S Lindbäck vetgirig at kunskapssamhallet.se
Mon Mars 17 00:52:25 CET 2014

2014-03-16 22:40, Erik Simmesgård skrev:

> I Uppsala Linux User Group (https://www.ulug.se/) så kör vi varje månad
> en träff på ett café. För enkelhetens skull har det varit samma café
> väldigt länge. Det brukar vara ett deltagande på mellan tre till tjugo
> personer som dyker upp och umgås - så det är en form som verkar fungera
> ganska väl. Vi brukar utlysa kommande träffar på vår hemsida,
> e-postlista samt på Facebook och Google+.

Ja, det är ett sätt. I stockholm finns gruppen haxx som då har oregelbundna möten även
de får många deltagare på mötena.

Svenska Linuxföreningen har många medlemmar och det finns säkert flera från Umeå-trakten
så det handlar bara om att sprida det till så många man själv känner så kan de sprida
det vidare till andra osv. Genom att köra mötena i föreningens namn så kan du dra till
dig medlemmarna från oss och därmed initialt nå fler än om du bara ber dina vänner.

Gillar folk mötena så dyker många upp - gillar de dem inte så dyker inga upp.
Så det är bara och köra på och se vad som händer.