[hjalp] modprobe kan inte finna modul som finns !?

Per Ronny Westin vaxxipooh at yahoo.se
Tis Feb 27 22:51:54 CET 2007

Hejsan in the stuge

Nää jag kan inte klura ut detta alls vid profetens skägg !!?? Provade att
ladda nvidia i xorg.conf men det gick ju förstås inte alls .. hmm ...
och i /etc/modules.conf ligger ju bara alsa och inget annat .....
försökte naturligtvis modprobe nvidia men det ville sej inte heller och
depmod nvidia gav nya uppiggande fel :) (ibland tar man ju sej till med
vilka tokerier som helst haha)

Tilläggas bör att jag kör Slackware 10.2 fast med kärnan 2.6.13 från testing.
Jaja allt verkar ju funka i alla fall - apparaten kan ju stå på hur länge som
helst och X funkar helt utan problem ... det kanske kan ha nåt med att jag för
ca: 1 år sedan försökte installera nvidias nya drivrutiner men dom vägrade kom
pilera oack oack ... jaja jag är ju bara vetasjuk så jag undrar ju vad det är.
Men som sagt var - systemet fungerar ju klanderfritt så det är inget problem.

Ha de bra
Vaxx

Tuesday, February 27, 2007

 /\_(\/)_/\   Per Ronny Westin | AKA Vaxx | vaxxipooh at yahoo.se
 \(^^--^^)/            MSN: ronnywestin at hotmail.com

"Kanske är denna värld en annan planets helvete." (Aldous Huxley)
Min Webbsida: < http://kahli.homeunix.org >
+-----
UNCPCJ Recon DERA DF bullion VGPL CCC NAVCOMPARS N-ISDN Retinal Fetish NATOA
Honduras BATF colonel Kyudanki KWR-46 Tomlinson nuclear tekka M-x spook
-----+