[hjalp] Kan ej komma åt filer på xp

murat morat.alp at gmail.com
Sön Juni 3 21:38:12 CEST 2007

Hej!
Jag har dela ut filer i ubuntu feisty fawn och försöker att komma åt
dessa files ifrån windows xp. Xp körs som en virtuell maskin med Vmware
server.
Det går att pinga operativsystem ifrån varandra, men det går inte att
komma åt resursen ifrån xp. Har testat om det går att komma åt filerna i
motsatt riktning och detta går inte heller.

Har samba installerat och har avaktiverat brandväggen i xp och routern.
Har skapa ett lösenord med smbpasswd - a. Funkar inte heller.

Jag kan komma åt resurser i ubuntu från andra datorer.

Ingen av datorerna syns i varandras browser listor.

Har testat använda mig av ip addressen för att ansluta till ubuntu, men
utan resultat.

Hjälp mig!