[hjalp] Problem med usb2

murat morat.alp at gmail.com
Ons Juni 6 19:48:09 CEST 2007

Hej!

Jag vet inte om det någon som har fått det fungera med usb2 i ubuntu.

Jag får det inte fungera med min externa usb2 hårddisk. Det går extremt
långsamt och till sist avmonteras hårdisken av sig själv.
Har läst på nätet och där har några laddat ur modulen för usb2
(ehci_hcd) och kört hårddisken som usb1.1.

Det jag alltså inte får fungera är att kunna köra mina externa usb2
hårddisk med 480 mbs.

Använder mig av fiesty fawn med kärnan 2.6.20.15
Är det någon som vet om det är löst med den nya kärnan 2.6.21.3 angående
usb2.