[hjalp] Kmail-Attachements-Openoffice

Tore Ericsson tore.ericsson at telia.com
Ons Mars 14 23:34:28 CET 2007

GNU/Linux 2.6.18-3-686 (etch), KDE 3.5.5, KMAIL 1.9.5, OpenOffice.org 2.0

Hoppas någon vet var man ställer om Openoffice så att det här kan rättas till:

1. Ett brev har bilaga, till exempel filen '2007.doc'
När jag öppnar brevet ser jag att bilagan kopieras till

/tmp/kde-tore/kmail3r9Mmc.5/2007.doc

2. När jag försöker öppna bilagan med Openoffice får jag en felmeddelanderuta
med texten

/tmp/kde-tore/2007.doc_[8QN4ub].doc finns inte.

Openoffice lyckas alltså inte 'gissa rätt' varken vad avser plats eller namn
för den tillfälliga filkopian som Kmail sparat. Hur få Openoffice att gissa
rätt?

Tackar så mycket på förhand! / Tore

P.S. Till exempel Acrobat reader hittar rätt (pdf-filer) -- det här verkar
vara ett isolerat Openofficeproblem. Jag har inte lyckats hitta liknande fall
på på webben. Felet uppstod för sådär ett halvår sedan. Alla program är av
senaste uppdatering från Debian. Jag KAN SPARA alla typer av bifogade filer
och sedan läsa dem utan problem. Problemet uppstår endast vid försök att läsa
direkt med Openoffice.

--
Tore Ericsson, Tväråmark  http://www.tores.se