[hjalp] Moderkort

Maha Assad aspel at comhem.se
Ons Mars 14 11:14:43 CET 2007

Hejsan Linuxvänner!
Mitt problem är inte Linuxrelaterad, men jag vet att många där ute i
cyberrymden är väldigt duktiga, kanske kan ge ett tips.
Köpte ett moderkort på blocket (socket A). Monterade processorn (AMD athlon
1GHz) och testade med bara grafikkortet på plats. Allt verkade fungera.
Plockade in resten av korten (nätverkskort, USB2 kort och ljudkort).
Processorn startar inte. Plockade bort ovanstående kort och testade.
Processorn vägrar. Köpte en ny nätdel på 420W istället för den ordinarie på
300W, med problemet är densamma.
Är det bara att köpa ett nytt moderkort eller kan man göra något.
Hälsningar Karl-Johan