[hjalp] Epost med se.linux.org-adressen

Cristian Ionescu-Idbohrn cii at se.linux.org
Sat Sep 1 19:18:15 CEST 2007

On Sat, 1 Sep 2007, Björn Sjöberg wrote:

> Jag undrar hur ni konfigurerar ert mailprogram för att skicka från er
> se.linux.org adress? Själv har jag ändrat From och lagt till headern
> Reply-To. Men när jag skickar till en epostlista med den adressen så
> svarar ju folk till mig också vilket jag inte vill.
>
> Skickar ni inte med någon Reply-To header när ni skickar till
> epostlistor? Hur löser ni problemet?
>
> Uppskattar all info och tips jag kan få. Gärna konfigurationer från
> olika program, helst mutt eftersom det är den jag använder.

Då får du ta bort din egen se.linux.org epost-adress från Reply-To:
headern om du vill att folk ska svara till listan och inte till dig.

Jag försökte göra med rubrikerna det du vill i det här brevet, men det
finns inget som garanterar att epost-klienter följer standard.  Speciellt
_en_ av dem är särskilt drabbad av hjärnsläpp :)  Och just den används
_inte sellan_ för att posta till lists.se.linux.org :(

--
Cristian