[hjalp] Jag blir ?? - Diskfel eller vad??

Per Ronny Westin vaxxipooh at yahoo.se
Sön Mars 23 00:54:44 CET 2008

Hejsan I Lådorna ...

Jag håller på att bli less ... håller på att försöka installera Linux
på följande:

Moderkort:
Gigabyte 945 PL S-3

Hård disk
Seagate Barracuda 7200.7
Model: ST3200822A på 200Gb

Har provat först med OpenSUSE 10.2 - installationen gick bra och allt men
sen gick det inte att boota från disken med följande fel:

Grub Stage2 Read error - jag micklade och googlade men inget resultat :(
det enda som gick var att starta med installations skivan - då gick det att
starta .. men inte annars

Provade sen Slackware 12.0 och den installationen gick också bra men sen
samma sak fast med Lilo ... det blir bara L 01 01 01 01 01 .... Ska visst
vara Lilo felkod 0x01 - Samma sak hela tiden - det går att boota med install
cd'n men inte från disk ... hmm vad kan felet vara .. disken eller jag?

Ha de bra
P.R Westin

 /\_(\/)_/\   Per Ronny Westin | AKA Vaxx | vaxxipooh at yahoo.se
 \(^^--^^)/             MSN: ronnywestin at hotmail.com
                         http://kahli.homeunix.org
+-----
rednoise SLIP secure shell sniper cocaine cocaine tekka enigma PCMT
assasinate Arnett DITSA wire transfer NIMA rebels executive NB Alex ISS
-----+