[hjalp] Bara problem.

Jan Schultzberg jschultzb at comhem.se
Tis Nov 25 13:07:26 CET 2008

Hej.

Jag har tre distributioner (Fedora, Mandriva och Ubuntu) som jag försökt
installera på två moderna datorer. Resultat: dator 1 hittar ingen hårddisk
längre och installerar inte från CD-DVD, alltså helt svart går ej installera
Linux eller Vista. Efter installationsförsöket av Ubuntu funkar ingenting.

I dator 2 verkade det en gång som installationen lyckats, men vid omstart så
gick det inte igen. Lika där, Windows går inte heller att installera och
varje gång man försöker att installera Ubuntu så verkar det som det går till
fem sjättedelar. Jag har säkert försökt 50 ggr.

Så jag är jättetrött på Linuxdistributioner, varför är det inte lika lätt
som det alltid varit varit med Windows??

Det var en kille som annonserade ut Linuxgrejor i Tradera och han bodde i
Norsborg, men det gick inte att få hans adress utan att bjuda på grejorna.

Jag bor i Skärholmen och undrar nu om ni känner till någon kunnig medlem i
närheten som kan hjälpa mig mot betalning?

MVH. Janne S.  Tel: 08-55 801 333   eller   073 98 555 96