[hjalp] Installation av scanner i Xandros

Filip Storm cil01sf7 at student.lth.se
Ons Mars 11 23:10:51 CET 2009

Hej,

jag heter Filip och undrar om någon kan hjälpa mig att installera en Canon
Lide 20 scanner (USB-anslutning) i Xandros 4.0 (troligtvis denna version).
Enligt Xandros hårdvarulista så ska denna scanner vara kompatibel med
operativsystemet. Jag laddade ned filer från SANE och kooka, men vet inte
hur jag ska installera dessa. Jag kan enkla, grundläggande kommandon i
terminalmiljö och är inte främmande för att använda denna.

Hur ska jag göra för att installera ett väl fungerande program för att
scanna?  Mycket tacksam för den hjälp jag kan få!

MVH
Filip