[hjalp] Köpa ny bärbar dator (Dell?)

niclas jacobsson njacobsson at yahoo.se
Ons Nov 25 21:13:44 CET 2009

Har själv köpt en dator bärbar (lenovo n50) nyligen och grafikkortet som det alltid finns stöd för är nvidia, glöm intels, 3D på intels GMA kort är att hårdvaruaccelerationen är stökig att få ordning på. Fast mitt val avgjordes egentligen av tangentbordet...
Är det inte så att det är svårt att få användning av mer än 3GB internminne ur ett 32-bitars system? Krävs det inte 64-bitars stöd i allt från hårdvara, operativ och program.? På jobbet har jag en HP med fingeravtrycksläsare men vi får inte använda det för det stör andra program. (eller IT-personalens kanske?!?!)