[hjalp] Råd om installation av Ubuntu

niclas jacobsson njacobsson at yahoo.se
Fre Nov 27 18:18:38 CET 2009

Jag har hållit på en del med detta och min erfarenhet är att när du kör linux i ett dualbootsystem. så läs bara från windowspartionerna, inte skriv. Om man skriver till en NTFS eller FAT32 har jag märkt diverse felmeddelande när jag kör windows senare. Med andra ord låt bli windows helt eller jobba via en extern hårddisk för data som behöver delas med bägge operativen. Man kan spärra de bägge systemen åt men har glömt hur man gör. Lycka till.