[hjalp] Linux ubuntu startar ej?

Sebastian Juhlin torrorr.juhlin at gmail.com
Sat Okt 13 16:44:00 CEST 2012

Hej!
Jag har nyss installerat linux på min dator. Innan jag gjorde de så rensade jag datorn på allt inklusive windows så jag har inget oprativsystem på datan utom ubuntu som ej startar... Lite halv smart men gjort är gjort så jag hoppas ni kan hjälpa mig till rätta.
Jag satte i min cd skiva med ubuntu på och installerade de... För att installationen skulle funka så fick jag klicka på f6 och välja tre alternativ där...
Min ej exakt vilka de va men tror de va dem två näst översta alltså båda pic sakerna och den näst understa... Sedan valde jag att testa linux innan jag installera de. De fungerade bra så jag installerade de datorn sa även att de va något som behövdes pationeras om man skulle kunna gör något med hårddisken detta ignorerade jag dock.. Kanske där felet ligger? Men den fortsatte installera och sedan ville den startas om så jag gjorde de med men sen när jag startade datorn igen och valde att jag ville starta datorn med linux så blev skärmen helt svart... Vad är felet? Tacksam för hjälp!
Med vänlig hälsning, Sebastian Juhlin.
Skickat från min iPhone