[selinux-webdev] Byta webbsystem till Drupal?

Dario Lopez-Kästen dario at ita.chalmers.se
Tis Nov 15 07:43:19 CET 2005

Tim Terlegård wrote:

> Några varningens ord när det gäller Plone:
>   1) Det tar lång tid att lära sig
>   2) Det går åt ganske mycket tid att underhålla, att migrera och
>      att felsöka. Jag vet inte hur många timmar jag har ägnat åt
>      felsökning.
>   3) Det är ofta kompatibilitetsproblem. När det har kommit en ny
>      uppgradering av plone så vill du gärna uppgradera. Men då ser man
>      att de moduler man använder stöder ännu inte den versionen av
>      plone. Då får man tålmodigt vänta tills modulerna blivit
>      uppgraderade. Lagom till nästa stora uppgradering av plone (med
> [...]

Jag är jätteintresserad av att, om det går, titta på den ZODB som du
har. Jag fattar inte egentligen vad som hänt som gör att det inte
fungerar. Det finns ett otal exempel på Plonesiter som faktiskt fungerar.

Punkt 1 gäller för drupal i högsta grad.

Punkt 2 vet jag inte om jag håller med om, men så himla mycket har jag
inte jobbat i Plone att jag kan säge att det är så eller inte. Mycket
beror på hur man har gjort när man implementerat sin site.

Punkt 3 kan jag hålla med om till viss del.

/dario

--
Dario Lopez-Kästen, IT Systems & Services Chalmers University of Tech.