[webb] Struktur på webbplatsen

"Anders S. Lindbäck" anders.lindback at linuxbolaget.se
Sat Aug 25 01:53:26 CEST 2007

Tim Terlegård epostade redan 2007-08-24 21:54
> Mitt förslag är att ha det ungefär som när vi hade plone förra
> gången.
>
> /arbetsgrupper

Har aldrig förstått varför detta var i plural och
alla andra var i singular. Därför skrev jag singular
där ochså dvs

/arbetsgrupp

> /föreningen
Detta heter i mitt förslag /organisation allt för att
få bort åäö i strukturen så att inte utländska besökare
skall få problem.

http://www.svenskalinuxforeningen.se/förening/kontakt

Är inte lika lätt att skriva som

http://www.svenskalinuxforeningen.se/organisation/kontakt

för dem som inte har ö på sitt tangentbord...

> /dokumentation
> /kalender
> /kommunikation
>    /chat
>    /epost

Eftersom en stor del av föreningen verksamhet går ut
på att få medlemmarna att kommunicera med varandra
och utbyta erfarenheter och lära sig av varandra
så har jag i mitt förslag tagit bort extrasteget
/kommunikation och lagt både på översta nivå.

> /nyheter
> /nybörjare (fast det kanske bara är ett dokument?)

Idag är det bara ett dokument och är tänkt som
en inkörsport till allt annat på webbplatsen.
Ett alternativ är att kanske kalla det intro ?
Dvs

http://www.svenskalinuxforeningen.se/intro

Är enklare och skriva i alla fall samt man
slipper ett ö i urlen.

> /support

Strukturerna är rätt lika varandra. Det borde
gå att få ihop det hela till ett förslag.

--
Anders Lindbäck
EPO guidelines 1978: "If the contribution to the known art resides