Re: [webb] Struktur på webbplatsen

Tim Terlegård tim.terlegard at gmail.com
Sat Aug 25 10:27:20 CEST 2007

Den 2007-08-25 skrev "Anders S. Lindbäck" <anders.lindback at linuxbolaget.se>:

> Har aldrig förstått varför detta var i plural och
> alla andra var i singular. Därför skrev jag singular
> där ochså dvs
>
> /arbetsgrupp

Plural beskriver bättre vad katalogen/mappen innehåller. Den
innehåller inte endast EN arbetsgrupp.

> /föreningen
> Detta heter i mitt förslag /organisation allt för att
> få bort åäö i strukturen så att inte utländska besökare
> skall få problem.

foreningen ska det givetvis vara. Jag tycker organisation har
lite negativ klang. Personligen tycker jag organisation känns
mer komplext och tråkigt än det enklare förening.

Eftersom en stor del av föreningen verksamhet går ut
> på att få medlemmarna att kommunicera med varandra
> och utbyta erfarenheter och lära sig av varandra
> så har jag i mitt förslag tagit bort extrasteget
> /kommunikation och lagt både på översta nivå.

Låter som en idé. Vi får tänka lite på menyn också. Jag vet
inte riktigt hur vi ska visa den, men om vi t.ex. använder
flikarna under loggan i plone så kan vi inte ha för många på
toppnivå. Men annars spelar det ju ingen roll.

Ja, det är väl ett bra alternativ.

/Tim