[webb] Struktur på webbplatsen

"Anders S. Lindbäck" anders.lindback at linuxbolaget.se
Sat Aug 25 20:17:07 CEST 2007

Björn Sjöberg epostade redan 2007-08-25 18:39

> Visst har du generellt rätt men trots att jag verkligen försökt så kan
> jag inte låta bli att inflika med det mest uppenbara exemplet,
> /etc/groups. ;-)

Tyvärr, I min distribution så finns det ingen sådan katalog

Däremot finns en fil /etc/group

Enligt Linux Standard Base LSB så skall filen heta /etc/group
så om den inte heter så - så väljer distributionen att inte följa LSB.

--
Anders Lindbäck
EPO guidelines 1978: "If the contribution to the known art resides