Re: [webb] Struktur på webbplatsen

Tim Terlegård tim.terlegard at gmail.com
Sat Aug 25 22:04:24 CEST 2007

> Nu är vi väl inte en Microsoft förening utan en för Linux
> så varför inte se på hur det görs i Linux:
>
> /home inte /homes
> /var/log inte /var/logs
> /var/spool inte /var/spools
> /usr/include inte /usr/includes

/usr/share/pixmaps
/usr/share/templates
/etc/fonts

osv osv

Man ska nog inte dra för många slutsatser av detta, denna hierarki
skapades av hackers för väldigt länge sedan  :)

Plone kör med plural. När man installerar en sajt får man en mapp
"Members" och en "events", båda plural. Men jag bryr mig egentligen
inte, detta är vårt minsta bekymmer.

Jag skulle dock aldrig få för mig att döpa mappen jag lägger mina
bilder i för /home/tim/bild  :)

/Tim