[webb] workflow

Björn Sjöberg ibs at se.linux.org
Tors Aug 30 23:43:15 CEST 2007

On Thu, Aug 30, 2007 at 06:27:33PM +0200, Tim Terlegård wrote:
> Man får tänka på att det är en stor pedagogisk bit i detta. De flesta
> system därute har inga workflows. Man sparar det man skrivit och tar
> för givet att det blir tillgängligt på sajten för alla andra. Det bör
> fungera så som folk förväntar sig att det ska fungera, annars gör folk
> fel, folk klagar att det är krångligt och man får massvis med mail där
> de frågar hur det här fungerar egentligen och undrar varför det de
> skrivit inte dyker upp på sajten.

Frågan är om man ser dokument som artiklar eller postningar, förstår ni
hur jag tänker?

Artikel: how-to, faq, översatta dokument, guider, recensioner,
debattartiklar, insändare mm mm

En postning: blogg, inlägg i forum, supportfråga, notiser, tankar,
kommenteringar om nyheter etc etc

Är det en artikel man jobbar med så skulle åtminstonde jag förvänta mig
att det inte publicerades utan sparades som draft. Om det å andra sidan
är en "post" så skulle jag förvänta mig att det publicerades omedelbart
när jag sparade.

Det var därför jag sa att jag inte visste om jag tänker rätt i mitt
tidigare mail. Vad är egentligen ett dokument, eller rättare sagt, hur
ska vi se på det? Vi kanske ska ha olika workflows i olika sektioner?
Går det tekniskt?

Mvh,
Björn

--
"Woof bloody woof"
	- Gaspode The Wonder Dog

6001 EDF9 073C DF8B A982  F487 7006 BD56 CA3B C436