[webb] workflow
Tim Terlegård
tim.terlegard at gmail.com
Tors Aug 30 18:27:33 CEST 2007
>
> > Själv tänker jag att en draft är mer logiskt. Om jag skriver ett
> > dokument så vill jag gärna jobba på det under en tid för att sedan
> > publicera det, därför ser jag helst att draft vore default.
>
> Håller med - det borde vara så att det krävs någonting extra för att
> göra det publikt - bara så att man vet om att dokumentet blivit publikt.
Man får tänka på att det är en stor pedagogisk bit i detta. De flesta system
därute har inga workflows. Man sparar det man skrivit och tar för givet att
det blir tillgängligt på sajten för alla andra. Det
bör fungera så som folk förväntar sig att det ska fungera, annars gör folk
fel,
folk klagar att det är krångligt och man får massvis med mail där de frågar
hur det här fungerar egentligen och undrar varför det de skrivit inte dyker
upp
på sajten.
Plone använder ett markupspråk och om man skriver fel där så blir det
> konstigt.
> Därför känns det bättre att man först måste skriva klart det och så spara
> och se på det hur det blir innan man slutgligen publicerar det.
Numera används en WYSIWYG-editor, så man behöver inte spara för att
se hur det kommer se ut.
/Tim
-------------- next part --------------
En HTML-bilaga skiljdes ut...
URL: http://lists.se.linux.org/pipermail/webb/attachments/20070830/2907da7c/attachment.htm
More information about the webb
mailing list