[webb] workflow

Tim Terlegård tim.terlegard at gmail.com
Fre Aug 31 11:22:05 CEST 2007


Den 2007-08-30 skrev Björn Sjöberg <ibs at se.linux.org>:
>
> On Thu, Aug 30, 2007 at 06:27:33PM +0200, Tim Terlegård wrote:
> > Man får tänka på att det är en stor pedagogisk bit i detta. De flesta
> > system därute har inga workflows. Man sparar det man skrivit och tar
> > för givet att det blir tillgängligt på sajten för alla andra. Det bör
> > fungera så som folk förväntar sig att det ska fungera, annars gör folk
> > fel, folk klagar att det är krångligt och man får massvis med mail där
> > de frågar hur det här fungerar egentligen och undrar varför det de
> > skrivit inte dyker upp på sajten.
>
> Frågan är om man ser dokument som artiklar eller postningar, förstår ni
> hur jag tänker?


Japp  :)


Artikel: how-to, faq, översatta dokument, guider, recensioner,
> debattartiklar, insändare mm mm

En postning: blogg, inlägg i forum, supportfråga, notiser, tankar,
> kommenteringar om nyheter etc etc


Jag håller med om att det är en skillnad. Postningar bör definitivt
vara publika direkt.

Vad har du använt för system där du behöver ändra status för att
det ska bli synligt? Jag har inte använt så många olika system själv
egentligen.


Är det en artikel man jobbar med så skulle åtminstonde jag förvänta mig
> att det inte publicerades utan sparades som draft.


Något som är väldigt populärt är ju Wikis. Brukar du skriva i Wikis? Brukar
du förvänta dig att behöva publicera det du skrivit i en wiki?


Det var därför jag sa att jag inte visste om jag tänker rätt i mitt
> tidigare mail. Vad är egentligen ett dokument, eller rättare sagt, hur
> ska vi se på det? Vi kanske ska ha olika workflows i olika sektioner?
> Går det tekniskt?
>

Ja, det går, men man ska tänka efter en extra gång innan man ökar
komplexiteten.

/Tim
-------------- next part --------------
En HTML-bilaga skiljdes ut...
URL: http://lists.se.linux.org/pipermail/webb/attachments/20070831/2a56077f/attachment.htm 


More information about the webb mailing list