[webb] Mailman och forumintegration

Björn Sjöberg ibs at se.linux.org
Mon Juli 2 22:59:18 CEST 2007

Hej.

Igår testade jag att sätta upp de lösningarna som jag hittils kommit i
kontakt med, d.v.s. phpbb+mail2forum och fudforum. Om ni stöter på några
andra uppskattar jag förstås om ni meddelar det.

Har inte lärt mig speciellt mycket om dem utan bara ordnat så att de
fungerar hjälpligt. Så nu är det dags för alla att få tummen ur och
utvärdera dem och ge synpunkter.

Maila mig relevanta uppgifter efter ni registrerat er i forumen så ger
jag er admin-rättigheter.

Relevanta URLer:

  * phpbb + mail2forum
        http://phpbb.bohemen.se

  * fudforum
        http://fudforum.bohemen.se

Kan tillägga att mail2forum kräver att man ändrar en del i phpbb-koden.
Jag följde inte de manuella rutinerna över ändringarna utan la in
modifierade filer istället, därför vet jag inte hur stora ingrepp det
handlar om. Man kan dock tänka sig att det kan skapa problem vid
uppgradering av forumet.

Fudforum å andra sidan rekommenderade att man ändrade rättigheterna till
777 rekursivt vid installationen.. helt vansinniga rättigheter verkar
det vara. Nåväl..  kanske jag som missat något steg, men det är ju inte
heller omöjligt att laga.

Have fun!

Mvh,
Björn