[webb] Mailman och forumintegration

Tim Terlegård tim.terlegard at gmail.com
Ons Juli 4 00:10:29 CEST 2007

Den 2007-07-02 skrev Björn Sjöberg <ibs at se.linux.org>:

> Igår testade jag att sätta upp de lösningarna som jag hittils kommit i
> kontakt med, d.v.s. phpbb+mail2forum och fudforum.

Kalasbra Björn! Finner inga ord  :)

Fudforum tycker jag var ganska plottrigt. Det kan inte vara
någon usability-guru som står bakom det.

Fudforum hade någon konstig idé om att användarnamnet
måste minst vara 4 tecken långt. 3 gick bra i phpbb.

Båda forum tycker att man ska vara minst 13 år för att
delta. Är det nån magisk ålder då båda forumen kör med det?

Varken i phpbb eller i fudforum så läggs jag in i mailman när
jag registrerar mig i webbforumet. Vet inte om det är bugg
eller om jag gjort något fel?

/Tim