[webb] byte av webbplattform

Björn Sjöberg ibs at se.linux.org
Sön Juni 24 15:20:50 CEST 2007

On Sun, Jun 24, 2007 at 12:49:28PM +0200, "Anders S. Lindbck" wrote:
> Hur är det med forum ?

Jag tycker vi försöker få till en integration mellan mailinglistor och
forum som vi pratat om tidigare. Som t.ex. OpenSolaris har på sitt
diskussionsforum[1]. Det tycker jag är galant och alla blir nöjda då de
kan välja miljö de föredrar för att diskutera, mail eller web.

De använder sig av Jive Forums som antagligen är för dyrt för oss, om
jag tolkar priserna[2] rätt. De har dock kostnadsfria licenser för
opensource-projekt och grupper som utvecklar programvara, men vi
kvalificerar tyvärr inte för någon av dessa heller.

Undrar om det inte var Amelia som föreslog att vi skulle hacka ihop ett
egen koppling? Vad tror ni om det?

Ska det prompt vara ett "rent" forum blir jag en smula ledsen men tycker
i alla fall att vbulletin är ett excellent val, prisvärt också.

Mvh,
Björn

[1] http://www.opensolaris.org/os/discussions/
[2] http://www.jivesoftware.com/pricing/index.jsp