[webb] byte av webbplattform

"Anders S. Lindbäck" anders.lindback at linuxbolaget.se
Sön Juni 24 16:01:21 CEST 2007

Björn Sjöberg epostade redan 2007-06-24 15:20

> Jag tycker vi försöker få till en integration mellan mailinglistor och
> forum som vi pratat om tidigare. Som t.ex. OpenSolaris har på sitt
> diskussionsforum[1]. Det tycker jag är galant och alla blir nöjda då de
> kan välja miljö de föredrar för att diskutera, mail eller web.
>
> De använder sig av Jive Forums som antagligen är för dyrt för oss, om
> jag tolkar priserna[2] rätt. De har dock kostnadsfria licenser för
> opensource-projekt och grupper som utvecklar programvara, men vi
> kvalificerar tyvärr inte för någon av dessa heller.

Vill vi ha ett gratisalternativ är det väl phpBB som gäller samma
som bbs.linux.se använder sig av:

http://www.phpbb.com/

Vill man ha koppling till epostlistorna får man väl helt
enkelt starta ett utvecklingsprojekt för att göra ett sådant tillägg
till phpbb.

--
Anders Lindbäck
EPO guidelines 1978: "If the contribution to the known art resides