[webb] byte av webbplattform

"Anders S. Lindbäck" anders.lindback at linuxbolaget.se
Mon Juni 25 01:23:20 CEST 2007

Tim Terlegård epostade redan 2007-06-24 18:21
> Den 2007-06-24 skrev *"Anders S. Lindbäck"*
> <anders.lindback at linuxbolaget.se <mailto:anders.lindback at linuxbolaget.se>>:
>

>     Saker jag skulle vilja se fungerande är:
>
>     - Menyerna - alla synliga alternativ från Drupal läggs in i Plone.
>

> Exakt vilka menar du? Jag tycker inte att alla som finns i vänstermenyn
> är relevanta.
> T.ex. så har inte plone "administrera" och "lägg till innehåll" i
> navigeringsträdet
> som drupal har. Men du kanske bara menar de se syns när man är utloggad?

Korrekt - de som är unika för föreningen. Arbetsgrupperna, de om organisationen
styrelsen osv.

>     - Se till så att man kan skapa nya användare via Plone samt se gärna
>       att kontaktuppgifterna (adressen) för användaren är ett krav.
>

> Finns det någon tjänst för att programmatiskt kolla upp om en adress finns?
> Man skulle kunna parse:a resultatet av eniro-sök, men det är väl halvkul.
> http://privatpersoner.eniro.se/query?what=wp&lang=&search_word=tim
> <http://privatpersoner.eniro.se/query?what=wp&lang=&search_word=tim>

Nja menade bara att se till att de skriver in något i de fälten - idag krävs
inte det.

> Hur ska vi göra med loggan? Jag är själv lite kluven. Jag tycker nuvarande
> pingvinlogga är snygg, men den tar för mycket plats. Loggan i det här
> förslaget
> (som vi har haft förut) tar mindre plats och framhäver att föreningen
> handlar om
> mer än Linux.

Jag gillar gamla loggan.

> Jag tycker inte vi ska ha mail och webbforum som två separat
> diskussionsforum.
> Jag tycker definitivt vi ska köra något system som slår ihop dessa.
> Finns det
> några bra sådana? Ett alternativ vore att implementera ett
> webbgränssnitt över

Vi har sökt - det finns helt enkelt inga sådan alternativ idag.

--
Anders Lindbäck
EPO guidelines 1978: "If the contribution to the known art resides