[webb] byte av webbplattform

Jens Hjalmarsson jens at se.linux.org
Fre Juni 22 08:58:47 CEST 2007

mån 2007-06-25 klockan 13:46 +0200 skrev Torbjörn Svensson:

> Jag har personligen inte provat någon av dem, men hört att det
> upptäcks buggar per daglig basis i phpBB, så är det kanske inte
> något vi vill ha? Dessutom behöver vi ha 2 saker som lyssnar på
> port 80 om vi skall använda varnish vilket leder till extra
> arbete. Finns det inget vettigt forum som går att köra på zope?

Forumet kan man ha på en separat URL, http://forum.se.linux.org t.ex. Så
det tekniska går att lösa utan problem. phpBB är snyggt och funktionellt
men visst har det (haft?) sina brister. Jag personligen har råkat ut för
en buggig phpBB.

Men håller man efter hela tiden är det nog ingen större fara. Har man
dessutom separerat så det bara är forumet som kan råka illa ut vid en
bugg i phpBB är det lugnt.

Jens