[webb] byte av webbplattform

Tim Terlegård tim.terlegard at gmail.com
Mon Juni 25 17:54:03 CEST 2007

> Forumet kan man ha på en separat URL, http://forum.se.linux.org t.ex. Så
> det tekniska går att lösa utan problem. phpBB är snyggt och funktionellt
> men visst har det (haft?) sina brister. Jag personligen har råkat ut för
> en buggig phpBB.
>
> Men håller man efter hela tiden är det nog ingen större fara. Har man
> dessutom separerat så det bara är forumet som kan råka illa ut vid en
> bugg i phpBB är det lugnt.

Håller med Jens. Vi kan testa att sätta upp phpBB och mail2forum och
se hur bra phpbb och mailman leker ihop. Om det funkar kan vi köra
igång. När vi använt phpbb ett tag och det inte verkar så bra så kan
vi kanske implementera något eget ovanpå mailman, men då har
vi något vi kan använda så länge, även om det är lite småbuggigt.

/Tim