[webb] byte av webbplattform

"Anders S. Lindbäck" anders.lindback at linuxbolaget.se
Mon Juni 25 18:15:19 CEST 2007

Tim Terlegård epostade redan 2007-06-25 17:54
>     > > Någon som testat phpBB och Mail2Forum?
>
>     Forumet kan man ha på en separat URL, http://forum.se.linux.org t.ex. Så
>     det tekniska går att lösa utan problem. phpBB är snyggt och funktionellt
>     men visst har det (haft?) sina brister. Jag personligen har råkat ut
>     för
>     en buggig phpBB.
>
>     Men håller man efter hela tiden är det nog ingen större fara. Har man
>     dessutom separerat så det bara är forumet som kan råka illa ut vid en
>     bugg i phpBB är det lugnt.
>

> Håller med Jens. Vi kan testa att sätta upp phpBB och mail2forum och
> [...]

Det ser definitivt ut som detta är rätta vägen att gå - det har min röst.

För min del hoppas jag någon med root-rättigheter provar
att installera det hela så det kan testas

Man skulle kunna börja med att bara sätta upp forum för
de epostlistor vi har idag så vi kan testa hur det hela fungerar
och om alla är nöjda och så gå vidare från det.

PS Rent generellt är det tyvärr så att php-baserade applikationer brukar vara fulla
med buggar men kör man de i virtuella maskiner och separerar de mellan varandra
så ser jag inga stora generella säkerhetsproblem för föreningens andra servrar.

--
Anders Lindbäck
EPO guidelines 1978: "If the contribution to the known art resides