[webb] nyheter

"Anders S. Lindbäck" anders.lindback at linuxbolaget.se
Fre Juni 29 02:01:29 CEST 2007

Tim Terlegård epostade redan 2007-06-28 22:50

/traff2007 är en temporär URL som senare
när träffen är över kan flyttas till
en mera permanent plats - men då man
gör reklam för den så är kortare URL bättre.

> Jag hade en massa idéer på hur man skulle kunna förenkla godkännandet,
> men du hade inte en enda kommentar  :)

Jag gillade inte dem. De krånglade till det hela.

> Men det är alltid bäst att börja enkelt och se hur det blir. Men det är
> svårt
> ibland när det sprutar ut en massa idéer.

Ett enkelt system är oftast enklast och få upp och igång.
Dessutom så slipper man lära sig en massa specialfall osv.

> Men det går också att göra så som du föreslår; nyheten får status "väntar
> på godkännande" och läggs i /nyheter/2007/06 direkt efter skapandet. Det
> kanske ändå är enklast.

Det går fortare att skapa ett enkelt system.

De sätt man kommer på under utvecklingen kanske
inte är det sätt som man senare arbetar på. Gör
en enkelt lösning - och så förbättra den senare
efter hand.

Det viktigaste är att få ett fungerande system som
man kan bygga vidare på.

--
Anders Lindbäck
EPO guidelines 1978: "If the contribution to the known art resides