[webb] bloggning

Tim Terlegård tim.terlegard at gmail.com
Ons Jan 23 01:04:48 CET 2008

On Dec 21, 2007, at 7:15 PM, Robin Harms wrote:

> Jag är relativt ny på listan och gick precis med. Jobbar med Plone &
> Linux. Så hej alla :)
>
> Det finns ett bloggprogram till Plone som heter Quills. Det funkar
> fint vad jag förstår och används ganska mycket. Om man jämför
> wordpress med plone så är det bra mycket enklare att göra
> storskaliga system i plone. Är det tänk att medlemmarna ska vara
> registrerade på sidan?

Hejsan Robin, välkommen!   :)

Lite sent svar, men jag skyller på julen och en massa lediga dagar.

Ja, Quills är väl det som kommit längst vad gäller bloggning i plone,
men det löser inte problemet lika bra som t.ex. wordpress. Det finns
fördelar med att använda ett verktyg som är gjort för bloggning:

  * det är inte så många i föreningen som kan plone, så det är bra
att använda olika vertyg så att fler kan jobba med föreningens
webbplattform.
  * använda bästa verktyget för ändåmålet gör att vi inte behöver
lägga ner så mycket tid att få det att funka korrekt

/Tim