[selinux-aktiva] IRC-kanalen #selinux

Tim Terlegård tim at se.linux.org
Sön Feb 6 19:43:58 CET 2005

> Efter att ha läst reglerna så kan jag ju säga att det nog inte finns
> många i kanalen som INTE har brutit mot någon av dess regler. Det är bra
> regler, men man kanske borde diskutera vad man ska göra när någon bryter
> mot reglerna.

<snip>

> I takt med att IRC-nätet och framför allt IRC-kanalen växer krävs
> uppdatering. Kanske man kan tillsätta en grupp som har hand om
> IRC-kanalen och servern för att underlätta arbetet dels för Tobbe och
> dels för att styrelsen ska kunna koncentrera sig på sina uppgifter
> istället för att ha hand om IRC-kanalen.

Egentligen ska man inte behöva regler. Sunt förnuft borde räcka. Finns
det folk som inte har sunt förnuft så åker de ut om folk börjar klaga.

Det kvittar nog om det finns regler eller inte. Ens handlingar styrs nog
inte av reglerna. Reglerna säger egentligen bara det uppenbara och
förstår man inte det uppenbara...

Ansvaret att kasta ut någon ligger inte enbart på en person. Det är upp
till vem som helst, som har möjlighet, att kasta ut de som inte uppför
sig.

Tim