[selinux-aktiva] Trådlöst

Johnny Chadda johnny+selinux at chadda.se
Tors Jan 18 16:27:25 CET 2007

> Är det någon som har ett usb-nätverkskort som fungerar bra i linux?
> Det hade varit toppen om Ubuntu hade upptäckt och installerat det
> automatiskt, men det är väl än så länge bara en dröm :)

Jag har tyvärr ingen aning om trådlöst via USB och Linux, men det
fungerar antagligen.

> Sen tar jag även tacksamt emot tips om grafiska verktyg för att söka
> efter (och ansluta till) trådlösa nät som finns i närheten, helst
> gnome/gtk men kde/qt
> går också bra :)

Jag kan rekommendera network-manager-gnome. Det fungerar helt okej för
de flesta korten, och gör precis det du säger. En liten beskrivning
finner du här:

http://johnny.chadda.se/2007/01/17/be-a-linux-road-warrior/

Lycka till.