SV: [diskussion] Byta namn på föreningen ? ? ?

Björn Sjöberg ibs at se.linux.org
Sat Juni 2 21:52:36 CEST 2007

God afton Herr Odsvall.

Problemet är att jag inte förstår vad du menar med dina tidigare
påståenden. Hade önskat att du formulerade dig annorlunda för att kanske
klargöra det.

Du skrev exempelvis att man ska vara på det klara med att programvaran
inte ska gå att göra ofri vilket ledde mig till att tro att du tar
ställning för GPL-licensen.

Sedan sa du att det är tråkigt med de flamewars som diskussioner om
licenser ofta leder till och att alla ståndpunkter och licenser borde
respekteras. Därför blev jag lite fundersam på hur en "markering" i
detta fall skulle se ut och framför allt.. _vad_ vill du markera?

Hur du sedan fick in gpl-violations som en tydlig markering i detta
sammanhang, det förstår jag inte. Man markerar där att man inte ska
bryta emot licensvillkor..

Må väl!

Mvh,
Björn