SV: [diskussion] Byta namn på föreningen ? ? ?

Jens Odsvall jens at linuxstore.se
Sat Juni 2 23:56:10 CEST 2007

On Sat, Jun 02, 2007 at 09:52:36PM +0200, Björn Sjöberg wrote:
> God afton Herr Odsvall.

God afton

> Problemet är att jag inte förstår vad du menar med dina tidigare
> påståenden. Hade önskat att du formulerade dig annorlunda för att kanske
> klargöra det.

Exakt vad är det som är oklart? Vad vill du, att jag ska omformulera?

> Du skrev exempelvis att man ska vara på det klara med att programvaran
> inte ska gå att göra ofri vilket ledde mig till att tro att du tar
> ställning för GPL-licensen.

Ja jag tar ställning för Gpl. Är det något konstigt, med det att göra det?

> Sedan sa du att det är tråkigt med de flamewars som diskussioner om
> licenser ofta leder till och att alla ståndpunkter och licenser borde
> respekteras. Därför blev jag lite fundersam på hur en "markering" i
> detta fall skulle se ut och framför allt.. _vad_ vill du markera?

Just det jag sade. Det föreligger en ovilja numera, att diskuter sådant.
En sådan diskussion, medförde det här:
( http://ubuntu-se.org/smf/index.php/topic,10021.0.html )
Vilket helt hade kunnat undvikas, med lite god vilja.
Och nej. Jag är inte medlem i ubuntu-se, eller deltog i diskutionen där.
Så jag vet inte, hur det gått i den frågan.
Det finns fler trådar, om just den saken och mycket otrevliga.
( http://se.linux.org/node/944 )
Hoppas att det är förklaring nog.

> Hur du sedan fick in gpl-violations som en tydlig markering i detta
> sammanhang, det förstår jag inte. Man markerar där att man inte ska
> bryta emot licensvillkor..

Exakt.

> Må väl!
>
> Mvh,
> Björn

Trevlig helg.

/Jens
--
Reinstalling the whole system because of a bug like
this is a bad idea.