[diskussion] Börjar bli dags för skolstart

Anders Lindbäck anders.lindback at linuxbolaget.se
Ons Aug 12 12:38:56 CEST 2009

David V. Wallin skrev:

> Givetvis så finns det ett litet behov till i föreningen. Det måste komma
> in pengar i föreningen. Pengar som oavkortat går till medlemmarna i form
> av aktiviteter, erbjudanden, aktiviteter och aktiviteter. Inte till
> betalning av olika interna projekt som drivs av interna krafter som sen
> bara faller mellan stolarna och skiter sig.

Pengarna som idag kommer in går till datormaskiner/utrustning för
föreningens servrar och de träffar/externa aktiviteter föreningen
deltager i.

Interna projekt är populära för att de tar inget på föreningens
hårt ansträngda ekonomi - inga pengar går direkt till dem.

Så jag kan direkt dementera att pengarna spenderas till interna projekt.