[selinux-webdev] http://devel.se.linux.org/

Jens Hjalmarsson jens at hjalmarsson.se
Mon Nov 14 17:30:29 CET 2005

> En lista på dom olika "rollerna" som finns nu och vad dom kan göra hade
> varit bra så man kan se om man behöver mer rättigheter för att göra det
> man hade tänkt göra just då (eller tänkt kolla) :-)

anonym, inloggad, manager är de roller som finns. Inloggad kan bara skriva inlägg och bloggar - inget annat.
Manager kan göra allt.

> En annan sak som jag upptäckte när jag klickade runt lite, stavningen i
> den svenska översättningen är ganska kass på en del ställen, "Publiserad"
> istället för "Publicerad" och liknande saker.

Jo, den är kass. Och den är bara till hälften översatt. 993 strängar av 1811 är översatta. Det är ännu en sak vi måste åtgärda innan vi är klar. Vill man göra något åt det kan man surfa till http://devel.se.linux.org/admin/locale/string/search och sätta igång. Tror att man behöver manager-rättigheter då.

Jens