Re: [webb] Struktur på webbplatsen

Tim Terlegård tim.terlegard at gmail.com
Sat Aug 25 12:50:26 CEST 2007

> /arbetsgrupper/doc tyder på att det är flera arbetsgrupper
> som heter doc  - eller det kanske inte finns det ?

Det är väldigt vanligt att man använder plural. Första exemplet
jag kan komma på är mapparna i Windows som heter "My videos"
och "Mina dokument". De heter inte "My Video" eller "Mitt dokument".
Databastabeller brukar man också rekommendera att använda plural
för. Jag kan inte komma på några exempel där man hellre använder
singular.

/Tim