[webb] workflow

Björn Sjöberg ibs at se.linux.org
Tis Aug 28 19:14:16 CEST 2007

On Fri, Aug 24, 2007 at 10:12:20PM +0200, Tim Terlegård wrote:
> default anger det tillstånd som objektet har när det skapats.  För
> dokument tycker jag att default tillstånd ska vara att det är publikt.
> Detta är vad man oftast vill. Man kan ändra status om man så önskar.

Själv tänker jag att en draft är mer logiskt. Om jag skriver ett
dokument så vill jag gärna jobba på det under en tid för att sedan
publicera det, därför ser jag helst att draft vore default. Hur som
helst så är detta ingen stor sak och ifall jag är ensam om att tänka så
kan ju jag lika gärna "bocka ur" rutan för publicerad (eller hur det nu
fungerar). Men jag vet inte om jag tänker rätt.. har dålig insyn i vad
ett "dokument" är och vad det innebär med att det är publicerat.

> Tidigare har vi haft tillståndet "privat", men jag vet inte om det är
> nödvändigt egentligen. Det är ju meningen att vi ska dela med oss. Om
> man inte vill att ett dokument ska vara officiellt ännu så kan man
> använda "draft".

Det låter klokt. Kan inte komma på något scenario där man kan tänkas
vilja ha det privat.

Mvh,
Björn

--
"Woof bloody woof"
	- Gaspode The Wonder Dog

6001 EDF9 073C DF8B A982  F487 7006 BD56 CA3B C436