[webb] workflow

"Anders S. Lindbäck" anders.lindback at linuxbolaget.se
Tis Aug 28 23:05:05 CEST 2007

Björn Sjöberg epostade redan 2007-08-28 19:14

> Själv tänker jag att en draft är mer logiskt. Om jag skriver ett
> dokument så vill jag gärna jobba på det under en tid för att sedan
> publicera det, därför ser jag helst att draft vore default. Hur som
> helst så är detta ingen stor sak och ifall jag är ensam om att tänka så
> kan ju jag lika gärna "bocka ur" rutan för publicerad (eller hur det nu
> fungerar). Men jag vet inte om jag tänker rätt.. har dålig insyn i vad
> ett "dokument" är och vad det innebär med att det är publicerat.

Håller med - det borde vara så att det krävs någonting extra för att
göra det publikt - bara så att man vet om att dokumentet blivit publikt.

Plone använder ett markupspråk och om man skriver fel där så blir det konstigt.
Därför känns det bättre att man först måste skriva klart det och så spara
och se på det hur det blir innan man slutgligen publicerar det.

--
Anders Lindbäck
EPO guidelines 1978: "If the contribution to the known art resides