[webb] Mailman och forumintegration

"Anders S. Lindbäck" anders.lindback at linuxbolaget.se
Tors Juli 5 11:49:46 CEST 2007

Tim Terlegård epostade redan 2007-07-04 00:10
> Den 2007-07-02 skrev *Björn Sjöberg* <ibs at se.linux.org
> <mailto:ibs at se.linux.org>>:
>
>     Igår testade jag att sätta upp de lösningarna som jag hittils kommit i
>     kontakt med, d.v.s. phpbb+mail2forum och fudforum.
>

> Kalasbra Björn! Finner inga ord  :)
>
> Fudforum tycker jag var ganska plottrigt. Det kan inte vara
> någon usability-guru som står bakom det.
>
> Fudforum hade någon konstig idé om att användarnamnet
> måste minst vara 4 tecken långt. 3 gick bra i phpbb.
>
> Båda forum tycker att man ska vara minst 13 år för att
> delta. Är det nån magisk ålder då båda forumen kör med det?

> [...]

Skall det inte vara så ? Dvs de som vill kan läsa det via forumet
och de som vill kan läsa det via epostlistan och den som har
mycket tid över kan läsa den på båda ställena...

Det går inte och registrera sig i fudforum - man måste
ange en kod för att registrera sig - men den är oläslig
pga att de inte använder sig av font med lika breda tecken.

Se bifogad bild för oläslig kod.

PS jag har skapat ett konto vetgirig i phpbb så kan ibs fixa
så mina meddelanden kommer igenom så vore det bra.

--
Anders Lindbäck
EPO guidelines 1978: "If the contribution to the known art resides