[webb] Mailman och forumintegration

Björn Sjöberg ibs at se.linux.org
Tors Juli 5 20:19:45 CEST 2007

On Thu, Jul 05, 2007 at 11:49:46AM +0200, "Anders S. Lindbck" wrote:
> Tim Terlegård epostade redan 2007-07-04 00:10
>
> Skall det inte vara så ? Dvs de som vill kan läsa det via forumet och
> de som vill kan läsa det via epostlistan och den som har mycket tid
> över kan läsa den på båda ställena...

Jag var inne på Tims spår först jag med.. men när jag tänker efter så
har du faktiskt rätt. Tänkte inte på att man faktiskt får mail om man
registrerar sig i mailman, utan funderade mer på att man skulle kunna
posta via valfri metod med samma användare.

> Det går inte och registrera sig i fudforum - man måste ange en kod för
> att registrera sig - men den är oläslig pga att de inte använder sig
> av font med lika breda tecken.

Såg din bild.. det såg ju inget vidare ut. För mig fungerade det i lynx,
firefox och links (dock inte i grafiskt läge). Du har inte en galen font
för fixed i din browser? Hursomhelst så är väl det något vi vore tvungna
ordna om vi nu valde det forumet.

> PS jag har skapat ett konto vetgirig i phpbb så kan ibs fixa så mina
> meddelanden kommer igenom så vore det bra.

Jag tror Tim hann före. La till dig Anders som admin på forumet ifall du
vill titta lite vilka inställningar det finns och hur det ser ut.

Mvh,
Björn

--
Björn Sjöberg