[webb] Mailman och forumintegration

"Anders S. Lindbäck" anders.lindback at linuxbolaget.se
Fre Juli 6 00:45:08 CEST 2007

Björn Sjöberg epostade redan 2007-07-05 20:19

> Jag var inne på Tims spår först jag med.. men när jag tänker efter så
> har du faktiskt rätt. Tänkte inte på att man faktiskt får mail om man
> registrerar sig i mailman, utan funderade mer på att man skulle kunna
> posta via valfri metod med samma användare.

En undrar jag har är; när man postar i forumet så kan meddelandet skickas
till epostlistan med avsändare samma som epostadressen man registrerade sig
i forumet.

Men om man bara finns i epostlistan - vilket namn kommer då det inlägg
man postar i epostlistan att registreras som  i forumet ?

Eller man kanske måste vara med på både och ? Och då tvingas läsa det hela
på två ställen ?

Fungerar det om man bara är registrerad på ena och inte på andra ?

--
Anders Lindbäck
EPO guidelines 1978: "If the contribution to the known art resides