[webb] Mailman och forumintegration

Björn Sjöberg ibs at se.linux.org
Fre Juli 6 10:51:18 CEST 2007

On Fri, Jul 06, 2007 at 12:45:08AM +0200, "Anders S. Lindbck" wrote:
> Men om man bara finns i epostlistan - vilket namn kommer då det inlägg
> man postar i epostlistan att registreras som  i forumet ?

Jag tror det blir namnet man har som avsändare i sitt mailprogram.. går
kanske att ändra.

> Eller man kanske måste vara med på både och ? Och då tvingas läsa det hela
> på två ställen ?
>
> Fungerar det om man bara är registrerad på ena och inte på andra ?

Som jag ser det är det här problemet ligger.. att man måste tillåta
gästpostningar till mailinglistan för att man ska kunna skicka utan att
registrera sig. Tror det blir likadant åt andra hållet vilket är en
garanti för spampostningar. Iofs så kan man nog se till att t.ex. alla
postningar från forument dyker upp med samma avsändare vilket skulle
innebära att man slipper tillåta oregistrerade postningar.

Har inte riktigt veckat pannan och funderat över det ännu..

Mvh,
Björn

--
Björn Sjöberg