[webb] Struktur på webbplatsen

Robin Rosenberg robinr at se.linux.org
Sat Sep 1 15:10:54 CEST 2007

lördag 25 augusti 2007 skrev Torbjörn Svensson:
> Hejsan!

> Jag har bara en invändning mot detta förutom de som Anders kommenterade.
> Sökvägarna till respektive sak skall vara så korta som möjligt,
> "gruppnamn" på > 8 tecken är inte bra IMHO.

Kanske om man hostar servern i DOS 3.1, men varför skulle det vara ett problem annars.
Det är bättre att det är ett långt namn som man kan gissa sig till i den mån man är
tvungen att faktiska skriva in namnet på länken. Att man inte skall ha sjuttio tecken
långa namn är självklart men varifrån kommer rekommendationen på 8 teclen?

-- robin